Bibliografia UJ CM




Zapytanie: STALMACH-PRZYGODA AGATA
Liczba odnalezionych rekordów: 25



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wersja do druku | | | Nowe wyszukiwanie
1/25
Agnieszka Skrzypek, Natalia Baster, Ian Perera, Anna Żądło, Agata Stalmach-Przygoda, Marta Szeliga, Grzegorz Cebula.
Adapting the OSCE to the times of the COVID-19 pandemic. A look at the e-OSCE from the students' perspective
Folia Medica Cracoviensia
2022 : Vol. 62, nr 4, s. 91-97, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Natalia Skrzypek
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

p-ISSN: 0015-5616

AP
ORG
KBN
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
2/25
Jaroslav Majerník, Andrea Kacmarikova, Martin Komenda, Andrzej A. Kononowicz, Anna Kocurek, Agata Stalmach-Przygoda, Łukasz Balcerzak, Inga Hege, Adrian Ciureanu.
Development and implementation of an online platform for curriculum mapping in medical education
Bio-Algorithms and Med-Systems
2022 : Vol. 18, nr 1, s. 1-11, il., bibliogr. 30 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Jaroslav Majerník
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

p-ISSN: 1895-9091
e-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
AIF
IF: 1.200
Adres url:
3/25
Stanislaw Gorski, Anna Prokop-Dorner, Michal Pers, Agata Stalmach-Przygoda, Łukasz Malecki, Grzegorz Cebula, Katrien Bombeke.
The use of simulated patients is more effective than student role playing in fostering patient-centred attitudes during communication skills training : a mixed method study
BioMed Research International
2022 : Vol. 2022, il., bibliogr. 52 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Stanislaw Gorski
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2314-6133

AZ
ORG
APZ
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
4/25
A[gata] Stalmach-Przygoda, A. Doroszewska, I. Hege, J[olanta] Świerszcz, A[ndrzej] A. Kononowicz.
The differences in clinical communication skills curricula between German and Polish education systems : a BCIME project perspective.
W: ICCH 2021 International Conference on Communication in Healthcare : Bcime Building Curriculum Infrastructure in Medical Education, ERASMUS+, Virtual, October 17-20, 2021.
: bibliogr.
SZZ
AWZ
Adres url:
5/25
Agata Stalmach-Przygoda, Jadwiga Mirecka, Anna Kocurek, Agnieszka Skrzypek, Jolanta Świerszcz, Michał Nowakowski, Grzegorz Cebula, Magdalena Szopa.
Metodologia i implementacja Obiektywnego Ustrukturyzowanego Egzaminu Klinicznego (OSCE) - opis dobrej praktyki.
W: Profesjonalizacja roli nauczyciela akademickiego.
redakcja naukowa Anna Sajdak-Burska, Iwona Maciejowska.
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020.
s. 129-143 : il., bibliogr.
24 cm.
Dydaktyka Akademicka ; 5
p-ISBN: 978-83-233-4818-4

RMP
ORG
RMP
Adres url:
6/25
Agata Stalmach-Przygoda, Michał Nowakowski, Anna Kocurek, Ian Perera, Agnieszka Skrzypek, Jadwiga Mirecka, Jolanta Świerszcz, Bogumiła Kowalska, Stanisław Górski, Michał Pers, Grzegorz Cebula, Magdalena Szopa.
Perceptions of clinical teachers acting as examiners regarding the value of Objective Structured Clinical Examinations.
Folia Medica Cracoviensia
2020 : Vol. 60, nr 2, s. 109-121, il., bibliogr. 25 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Magdalena Szopa.
p-ISSN: 0015-5616

AP
ORG
KBN
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
7/25
Andrzej A. Kononowicz, Łukasz Balcerzak, Anna Kocurek, Agata Stalmach-Przygoda, Ioan-Adrian Ciureanu, Inga Hege, Martin Komenda, Jaroslav Majernik.
Technical infrastructure for curriculum mapping in medical education : a narrative review.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2020 : Vol. 16, nr 2, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Andrzej A. Kononowicz.
p-ISSN: 1895-9091

AP
POG
KBN
Adres url:
8/25
Agata Stalmach-Przygoda, Łukasz Małecki, Michal Pers, Magdalena Szopa, Jolanta Świerszcz, Grzegorz Cebula.
Analysis of the attitude towards concordance in the future students' work environment.
W: AMEE 2019 An International Association for Medical Education, Austria, Vienna, 24th to 28th August 2019 : abstract book.
s. 176 : abstr. 3GG20(3416).
SZZ
AWZ
Adres url:
9/25
Michał Pers, Stanisław Górski, Agata Stalmach, Łukasz Balcerzak, Magdalena Szopa, Aleksandra Karabinowska, Jolanta Świerszcz, Ian Perera, Grzegorz Cebula.
Clinical communication course and other factors affecting patient-centered attitudes among medical students.
Folia Medica Cracoviensia
2019 : Vol. 59, nr 2, s. 81-92, il., bibliogr. 16 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Stanisław Górski.
p-ISSN: 0015-5616

AP
ORG
KBN
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
10/25
Renata Kołton.
Pacjent mówi 1,5 minuty : Z lek. Agatą Stalmach-Przygodą, lekarką rodzinną i wykładowczynią w Zakładzie Dydaktyki Medycznej UJ CM, rozmawia Renata Kołton z portalu mp.pl.
Medycyna Praktyczna. Lekarz Rodzinny
2019, nr 5, s. 18-22, il.
Wywiad.
p-ISSN: 1426-2088

INN
Adres url:
11/25
Agata Stalmach-Przygoda, Magdalena Szopa, Anna Kocurek, Kamila Żur-Wyrozumska, Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Konrad Jabłoński, Andrzej Kononowicz, Michał Nowakowski, Jadwiga Mirecka.
Przygotowanie studentów studiów doktoranckich Wydziału Lekarskiego do pełnienia roli nauczyciela.
W: Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich : wybrane praktyki.
redakcja naukowa: Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska.
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
s. 79-90 : bibliogr.
p-ISBN: 978-83-233- 4434-6

RPO
ORG
RMP
12/25
Agnieszka Skrzypek, Agata Stalmach-Przygoda, Dorota Dębicka-Dąbrowska, Anna Kocurek, Magdalena Szopa, Stanisław Górski, Marta Szeliga, Łukasz Małecki, Anna Grodecka, Grzegorz Cebula, Michał Nowakowski.
Wybrane metody dydaktyczne stosowane w edukacji studentów medycyny w Zakładzie Dydaktyki Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum. Co nowego w dydaktyce medycznej?
(Selected didactic methods used in education of medical students at the Department of Medical Education of Jagiellonian University Medical College. What's new in medical didactics?)
General and Professional Education
2018, nr 1, s. 26-32, bibliogr. 11 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Agnieszka Skrzypek.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2084-1469

AP
ORG
KBN
Adres url:
13/25
Agata Stalmach-Przygoda.
Wyjaśnianie i planowanie.
W: Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy.
pod redakcją Marii Nowiny-Konopki, Wojciecha Feleszki, Łukasza Małeckiego.
Kraków : Medycyna Praktyczna, 2018
s. 93-114
24 cm.
p-ISBN: 978-83-7430-562-4

RMP
ORG
RMP
14/25
A[gnieszka] Skrzypek, M[arta] Szeliga, P[aweł] Jagielski, A[gata] Stalmach-Przygoda, B[ogumiła] Kowalska, M[ichał] Nowakowski.
Analiza wpływu narodowości na styl życia studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum (UJ CM).
W: Kardiologia prewencyjna 2017 : wytyczne, wątpliwości, gorące tematy : X Konferencja Naukowa Sekcji Prewencji i Epidemiologii PTK, Kraków, 17-18 listopada 2017.
s. 102 : abstr. P34.
SZP
AWZ
15/25
Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Tomasz Cegielny, Bogumiła Kowalska, Agata Stalmach-Przygoda, Konrad Jabłoński, Michał Nowakowski.
Czynniki wpływające na efekty osiągane w nauce - badanie wstępne.
(Factors affecting academic performance - preliminary study.)
General and Professional Education
2017, nr 1, s. 49-53, il., bibliogr. 12 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Agnieszka Skrzypek.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2084-1469

AP
ORG
KBN
Adres url:
16/25
Jolanta Świerszcz, Agata Stalmach-Przygoda, Marcin Kuźma, Konrad Jabłoński, Tomasz Cegielny, Agnieszka Skrzypek, Ewa Wieczorek-Surdacka, Olga Kruszelnicka, Kaja Chmura, Bernadeta Chyrchel, Andrzej Surdacki, Michał Nowakowski.
How does preclinical laboratory training impact physical examination skills during the first clinical year? A retrospective analysis of routinely collected objective structured clinical examination scores among the first two matriculating classes of a reformed curriculum in one Polish medical school.
BMJ Open
2017 : Vol. 7, nr 8 art. no. e017748, s. 1-6, bibliogr. 21 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Andrzej Surdacki.
Open Access Creative Commons Attribution License CC BY-NC 4.0.
Data udostępnienia w sposób otwarty: 2017-09-01

p-ISSN: 2044-6055

AZ
ORG
AIF
IF: 2.413
BB: PubMed ; Scopus ; Web of Science Core Collection
PubMed; Scopus; Web of Science Core Collection
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
17/25
Agata Stalmach-Przygoda, Jolanta Świerszcz, Stanislaw Gorski, Agnieszka Skrzypek, Konrad Jablonski, Michal Nowakowski, Magdalena Szopa.
Perception of OSCE amongst clinical teacher-examiners.
W: AMEE 2017 : An International Association for Medical Education, Finland, Helsinki, 26th-30th August 2017 : abstract book.
: abstr. 302 (3040).
SZZ
AWZ
18/25
Agnieszka Skrzypek, Anna Kocurek, Agata Stalmach-Przygoda, Łukasz Małecki, Stanisław Górski, Bogumiła Kowalska, Marta Szeliga, Konrad Jabłoński, Magdalena Matłok, Grzegorz Cebula, Michał Nowakowski.
Rola profesjonalnych pacjentów symulowanych w nauczaniu komunikacji klinicznej.
(The role of professional simulated patients in teaching of clinical communication.)
General and Professional Education
2017, nr 4, s. 29-35, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Agnieszka Skrzypek.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2084-1469

AP
ORG
KBN
Adres url:
19/25
Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Agata Stalmach-Przygoda, Stanisław Górski, Bogumiła Kowalska, Anna Kocurek, Michał Nowakowski.
The Objective Structured Clinical Examination (OSCE) from the perspective of 3rd year's medical students - a pilot study.
Folia Medica Cracoviensia
2017 : Vol. 57, nr 3, s. 67-75, bibliogr. 19 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Agnieszka Skrzypek.
p-ISSN: 0015-5616

AP
ORG
KBN
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
20/25
Łukasz Małecki, Agata Stalmach-Przygoda, Stanisław Górski, Anna Kocurek, Agnieszka Skrzypek, Bogumiła Kowalska, Michał Nowakowski.
Wprowadzenie całościowego kursu komunikacji medycznej dla studentów Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.
Sztuka Leczenia
2017, nr 1, s. 73-84, bibliogr., abstr., streszcz.
Autor korespondencyjny: Łukasz Małecki.
p-ISSN: 1234-7175

SPR
Adres url:
21/25
Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Agata Stalmach-Przygoda, Bogumiła Kowalska, Konrad Jabłoński, Michał Nowakowski.
Analiza stylu życia oraz czynników ryzyka miażdżycy występujących u studentów wybranych uczelni w Krakowie.
(Analysis of lifestyle and risk factors of atherosclerosis in students of selected universities in Krakow.)
Przegląd Lekarski
2016 : T. 73, nr 5, s. 316-319, il., bibliogr. 11 poz.
p-ISSN: 0033-2240

AP
ORG
KBN
Adres url:
22/25
Agata Stalmach-Przygoda, Bogumiła Kowalska.
Od pacjenta do studenta. O "labnukach" i uczeniu umiejętności klinicznych przez lekarzy rodzinnych.
Medycyna Praktyczna. Lekarz Rodzinny
2016, nr 3, s. 131-132.
p-ISSN: 1426-2088

AP
POG
KBN
Adres url:
23/25
Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Bogumiła Kowalska, Agata Stalmach-Przygoda, Michał Nowakowski.
The association between study faculty, students habits and lifestyle factors, particularly physical activity in a population of students in a big city.
Medicina Sportiva Practica
2016 : T. 17, nr 2, s. 23-28, il., bibliogr. 28 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
p-ISSN: 1640-0143
e-ISSN: 1895-8265

AP
ORG
KBN
Adres url:
24/25
Anna Bogdali, Izabela Mojsa, Agata Stalmach-Przygoda, Kinga Kocemba, Krystyna Obtułowicz, Jadwiga Stypułkowska.
Towards a creation of an in vitro procedure for testing biocompatibility of materials used in endodontic microsurgery.
Diagnostyka Laboratoryjna
2011 : T. 47, nr 3, s. 301-307, bibliogr. 40 poz., streszcz., summ.
p-ISSN: 0867-4043

AP
POG
KBN
Adres url:
25/25
Agata Stalmach, Hanna Szczepańska, Joanna Pankiewicz opiekun.
Zespół Sjogrena ze współistnieniem objawów neurologicznych - opis przypadku.
Przegląd Lekarski
2002 : T. 59 supl. 2, s. 32, abstr. Neuro-08
XL Ogólnopolska i VI Międzynarodowa Konferencja Studentów Medycyny, Kraków, 12-13 kwietnia 2002.
SZM
AWZ
Adres url:
  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Medyczna UJ