Bibliografia UJ CM




Zapytanie: KONONOWICZ ANDRZEJ A
Liczba odnalezionych rekordów: 138



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wersja do druku | | | Nowe wyszukiwanie
1/138
Lukas Huesmann, Małgorzata Sudacka, Steven J. Durning, Carina Georg, Sören Huwendiek, Andrzej A. Kononowicz, Claudia Schlegel, Inga Hege.
Clinical reasoning : what do nurses, physicians, and students reason about
Journal of Interprofessional Care
2023, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Inga Hege.
Online First 2023-05-15
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY-NC-ND 4.0

p-ISSN: 1356-1820
e-ISSN: 1469-9567

XXX
ORG
AIF
IF: 2.700
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
2/138
Inga Hege, Martin Adler, Daniel Donath, Steven J. Durning, Samuel Edelbring, Maria Elven, Ada Bogusz, Carina Georg, Soren Huwendiek, Melina Korner, Andrzej A. Kononowicz, Ioannis Parodis, Ulrika Sodergren, Felicitas L. Wagner, Desiree Wiegleb Edstrom.
Developing a European longitudinal and interprofessional curriculum for clinical reasoning
Diagnosis
2023, il., bibliogr. 22 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Inga Hege
Online First 2023-02-20
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2194-8011
e-ISSN: 2194-802X

XXX
WYT
AIF
IF: 3.500
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
3/138
Michael Pers, Andrzej A. Kononowicz, Magdalena Szopa, Melina Koerner.
Comparison of person's perspective attitudes after a virtual patient activity and role-plays of students - a prospective control-group randomized study
W: AMEE Lyon 2022 Hybrid Conference : Re-defining Health Professions Education Together, Lyon, France, 27-31 August 2022
s. 203 : abstr. SCODTL33
SZZ
AWZ
Adres url:
4/138
Jaroslav Majerník, Andrea Kacmarikova, Martin Komenda, Andrzej A. Kononowicz, Anna Kocurek, Agata Stalmach-Przygoda, Łukasz Balcerzak, Inga Hege, Adrian Ciureanu.
Development and implementation of an online platform for curriculum mapping in medical education
Bio-Algorithms and Med-Systems
2022 : Vol. 18, nr 1, s. 1-11, il., bibliogr. 30 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Jaroslav Majerník
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

p-ISSN: 1895-9091
e-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
AIF
IF: 1.200
Adres url:
5/138
Anja Mayer, Lukas Huesmann, Andrzej A. Kononowicz, Marcos Larrosa, Małgorzata Sudacka, Inga Hege.
Joint creation of concept maps for teaching clinical reasoning - Experiences from consensus workshops for healthcare professionals
W: AMEE Lyon 2022 Hybrid Conference : Re-defining Health Professions Education Together, Lyon, France, 27-31 August 2022
s. 153-154 : abstr. SC Online 10.1 (1898)
SZZ
AWZ
Adres url:
6/138
Andrzej A. Kononowicz, Monika Sobocan, Desiree Wiegleb Edstrom, Luise Uhrmacher, Jennifer Vrouvides, Inga Hege.
Pilot implementation and evaluation of clinical reasoning train-the-trainer courses by the European project DID-ACT
W: AMEE Lyon 2022 Hybrid Conference : Re-defining Health Professions Education Together, Lyon, France, 27-31 August 2022
s. 46-47 : abstr. 2G2 (2193)
SZZ
AWZ
Adres url:
7/138
Anja Mayer, Vital Da Silva Domingues, Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Marcos Larrosa, Begona Martínez-Jarreta, Daloha Rodriguez-Molina, Bernardo Sousa-Pinto, Małgorzata Sudacka, Luc Morin.
Planning a collection of virtual patients to train clinical reasoning : a blueprint representative of the European population
International Journal of Environmental Research and Public Health
2022 : Vol. 19, nr 10, il., bibliogr. 76 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Anja Mayer
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

p-ISSN: 1661-7827
e-ISSN: 1660-4601

AZ
ORG
APZ
Adres url:
8/138
Inga Hege, Martin Adler, Vital Da Silva Domingues, Daniel Donath, Samuel Edelbring, Joanna Fąferek, Soren Huwendiek, Andrzej Kononowicz, Begona Martinez Jarreta, Anja Mayer, Luc Morin, Daloha Rodriguez-Molina, Monika Sobocan, Małgorzata Sudacka.
Teaching clinical reasoning - a European interprofessional approach
W: Jahrestagung der Gesellschaft fur Medizinische Ausbildung (GMA): Form und Funktion - Digitalisierung fur und in der Lehre, Halle, Germany, 15.09.-17.09.2022 : abstractband
s. 96 : abstr. V-18-02
SZZ
AWZ
Adres url: *
DOI:
9/138
Monika Sobocan, Tadej Petreski, Samuel Edelbring, Maria Elven, Andrzej Kononowicz, Soren Huwendiek, Inga Hege.
Teaching clinical reasoning toolkit : Understanding, developing and implementing a clinical reasoning curricula
W: AMEE Lyon 2022 Hybrid Conference : Re-defining Health Professions Education Together, Lyon, France, 27-31 August 2022
: abstr. PCW L1
SZZ
AWZ
Adres url:
10/138
Melina Koerner, Elisa Schneider, Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege, Ada Frankowska.
Teaching methods for clinical reasoning - an overview for clinicians and educators
W: AMEE Lyon 2022 Hybrid Conference : Re-defining Health Professions Education Together, Lyon, France, 27-31 August 2022
s. 897-898 : abstr. 10K04 (3132)
SZZ
AWZ
Adres url:
11/138
Ioannis Parodis, Lina Andersson, Steven J. Durning, Inga Hege, Jure Knez, Andrzej A. Kononowicz, Marie Lidskog, Tadej Petreski, Magdalena Szopa, Samuel Edelbring.
Clinical reasoning needs to be explicitly addressed in health professions curricula : recommendations from a European Consortium
International Journal of Environmental Research and Public Health
2021 : Vol. 18, nr 21, il., bibliogr., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0
Autor korespondencyjny: Ioannis Parodis

p-ISSN: 1661-7827
e-ISSN: 1660-4601

AZ
ORG
AIF
IF: 4.614
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
12/138
Natalia Stathakarou, Linda Sonesson, Lars Lundberg, Kenneth D. Boffard, Andrzej A. Kononowicz, Klas Karlgren.
Teams managing civilian and military complex trauma : what are the competencies required in austere environments and the potential of simulation technology to address them?
Health Informatics Journal
2021 : Vol. 27, nr 4, s. 1-15, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Natalia Stathakarou
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

p-ISSN: 1460-4582
e-ISSN: 1741-2811

AZ
ORG
AIF
IF: 2.934
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
13/138
A[gata] Stalmach-Przygoda, A. Doroszewska, I. Hege, J[olanta] Świerszcz, A[ndrzej] A. Kononowicz.
The differences in clinical communication skills curricula between German and Polish education systems : a BCIME project perspective.
W: ICCH 2021 International Conference on Communication in Healthcare : Bcime Building Curriculum Infrastructure in Medical Education, ERASMUS+, Virtual, October 17-20, 2021.
: bibliogr.
SZZ
AWZ
Adres url:
14/138
Małgorzata Sudacka, Martin Adler, Steven J. Durning, Samuel Edelbring, Ada Frankowska, Daniel Hartmann, Inga Hege, Soren Huwendiek, Monika Sobocan, Nils Thiessen, Felicitas L. Wagner, Andrzej A. Kononowicz.
Why is it so difficult to implement a longitudinal clinical reasoning curriculum? A multicenter interview study on the barriers perceived by European health professions educators
BMC Medical Education
2021 : Vol. 21, il., bibliogr. 25 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Małgorzata Sudacka
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0

e-ISSN: 1472-6920

AZ
ORG
AIF
IF: 3.263
Adres url:
15/138
Inga Hege, Malgorzata Sudacka, Andrzej A. Kononowicz, Julia Nonnenmann, Julia Banholzer, Jorg Schelling, Martin Adler, Bernarda Espinoza, Marie Astrid Garrido, Katja Radon.
Adaptation of an international virtual patient collection to the COVID-19 pandemic.
GMS Journal for Medical Education
2020 : Vol. 37, nr 7, il., biliogr. 4 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Inga Hege.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2366-5017

AZ
ORG
APZ
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
16/138
Inga Hege, Martin Adler, Steven Durning, Samuel Edelbring, Soren Huwendiek, Andrzej Kononowicz, Monika Sobocan, Malgorzata Sudacka, Nils Thiessen, Felicitas Wagner, Elisabet Welin.
Development of a longitudinal interprofessional clinical reasoning curriculum - an international project.
W: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA), Zurich, Schweiz, 09.09. - 12.09.2020.
s. 3-4 : abstr. V-003, bibliogr. 2 poz.
SZZ
AWZ
Adres url:
DOI:
17/138
Piotr K. Leszczyński, Magdalena Roszak, Aneta Binkowska, Paweł Świniarski, Aleksandra Wilk, Anna Charuta, Tamara Zacharuk, Andrzej A. Kononowicz.
E-learning Practice at Medical Universities in Poland in the Perspective of the SARS-CoV-2 Pandemic.
Studies in Logic, grammar and Rhetoric
2020 : Vol. 64, nr 1, s. 35-58, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny:
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 0860-150X

AZ
ORG
APZ
Adres url:
DOI:
18/138
Magdalena Roszak, Piotr Leszczyński, Katarzyna Starowicz, Paweł Wiktorzak, Kamil Torres, Paweł Świniarski, Andrzej A. Kononowicz.
E-learning w kształceniu medycznym.
W: Panorama e-edukacji w Polsce.
pod redakcją Bogdana Galwasa.
Warszawa : Politechnika Warszawska, 2020.
s. 73-89 : il., bibliogr. 30 poz.
24 cm.
p-ISBN: 978-83-8156-145-7

RMP
ORG
RMP
19/138
Andrzej Kononowicz, Małgorzata Sudacka, Felicitas L. Wagner, Samuel Edelbring, Inga Hege, Soren Huwendiek.
Teaching and learning - Clinical teaching / clinical reasoning.
W: AMEE 2020 : Virtual Conference, 7-9 September 2020.
s. 926 : ePoster EP13.2
SZZ
AWZ
Adres url:
20/138
Andrzej A. Kononowicz, Łukasz Balcerzak, Anna Kocurek, Agata Stalmach-Przygoda, Ioan-Adrian Ciureanu, Inga Hege, Martin Komenda, Jaroslav Majernik.
Technical infrastructure for curriculum mapping in medical education : a narrative review.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2020 : Vol. 16, nr 2, il., bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Andrzej A. Kononowicz.
p-ISSN: 1895-9091

AP
POG
KBN
Adres url:
21/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege, Samuel Edelbring, Monika Sobocan, Soren Huwendiek, Steven J. Durning.
The need for longitudinal clinical reasoning teaching and assessment : results of an international survey.
Medical Teacher
2020 : Vol. 42, nr 4, s. 457-462, bibliogr., abstr.
Autor korespondencyjny: Andrzej A. Konowicz.
p-ISSN: 0142-159X
e-ISSN: 1466-187X

AZ
ORG
AIF
IF: 3.650
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
22/138
Josip Car.
Digital education in health professions : the need for overarching evidence synthesis
Journal of Medical Internet Research
2019 : Vol. 21, nr 2, il., bibliogr. 50 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0
Digital Health Education Collaboration

p-ISSN: 1438-8871

AZ
IF: 5.034
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
23/138
Andrzej A. Kononowicz, Luke Woodham, Samuel Edelbring, Natalia Stathakarou, David Davies, Nakul Saxena, Lorainne Tudor Car, Jan Carlstedt-Duke, Josip Car, Nabil Zary.
Virtual Patient Simulations in Health Professions Education: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration.
JMIR. Journal of Medical Internet Research
2019 : Vol. 21, nr 7 art. no. e14676, s. 1-20, il., bibliogr. 108 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Josip Car.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 1438-8871

AZ
ORG
AIF
IF: 5.034
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
24/138
Bhone Myint Kyaw, Nakul Saxena, Pawel Posadzki, Jitka Vseteckova, Charoula Konstantia Nikolaou, Pradeep Paul George, Ushashree Divakar, Italo Masiello, Andrzej A. Kononowicz, Nabil Zary, Lorainne Tudor Car.
Virtual Reality for Health Professions Education: Systematic Review and Meta-Analysis by the Digital Health Education Collaboration.
JMIR. Journal of Medical Internet Research
2019 : Vol. 21, nr 1 art. no. e12959, s. 1-13, il., bibliogr. 54 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Lorainne Tudor Car.
p-ISSN: 1438-8871

AZ
ORG
AIF
IF: 5.034
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
25/138
Andrzej Kononowicz, Ada Frankowska, Malgorzata Sudacka, Stanislaw Górski, Inga Hege.
What is the best virtual patient model? A focus group study.
W: AMEE 2019 An International Association for Medical Education, Austria, Vienna, 24th to 28th August 2019 : abstract book.
s. 936 : abstr. 7EE05(1536).
SZZ
AWZ
Adres url:
26/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Norman B. Berman, Benedikt Lenzer, Jan Kiesewetter.
Advancing clinical reasoning in virtual patients - development and application of a conceptual framework.
GMS Journal for Medical Education
2018 : Vol. 35, nr 1 art. no. 12, s. 1-19, il., bibliogr. 56 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Inga Hege.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 2366-5017

AZ
ORG
APZ
BB: Scopus ; Web of Science Core Collection
Scopus; Web of Science Core Collection
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
27/138
Arash Hadadgar, Tahereh Changiz, Andrzej A. Kononowicz, Leila Safaeian, Nahidossadat Mirshahzadeh, Arash Najimi, Fatemeh Ahmadi, Kamyar Mostafavizadeh, Nabil Zary, Italo Masiello.
Creating and validating e-cases as educational tools in general practitioners' continuing medical education context.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2018 : Vol. 14, nr 1 art. no. 20170027, s. 1-9, il., bibliogr. 23 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Arash Hadadgar.
p-ISSN: 1895-9091

AP
ORG
KBN
Adres url:
28/138
Natalia Stathakarou, Andrzej A. Kononowicz, Lars Henningsohn, Cormac McGrath.
Modelling Feedback in Virtual Patients: An Iterative Approach.
W: Building Continents of Knowledge in Oceans of Data: The Future of Co-Created eHealth.
edited by Adrien Ugon, Daniel Karlsson, Gunnar O. Klein, Anne Moen.
Amsterdam : IOS Press, 2018
s. 201-205 : il., bibliogr. 16 poz., abstr.
: Gothenburg, 2018.04.18
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY-NC 4.0.
Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 247
p-ISSN: 0926-9630
e-ISSN: 1879-8365

p-ISBN: 978-1-61499-851-8
e-ISBN: 978-1-61499-852-5

RMZ
REF
RMZ
BB: Web of Science Core Collection
Web of Science Core Collection
Adres url:
DOI:
29/138
Natalia Stathakarou, Marcel Leon Scully, Andrzej A. Kononowicz, Lars Henningsohn, Nabil Zary, Cormac McGrath.
MOOC Learners' Engagement with Two Variants of Virtual Patients: A Randomised Trial.
Education Sciences
2018 : Vol. 8, nr 2, 44, il., bibliogr. 23 poz.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
Autor korespondencyjny: Natalia Stathakarou.

p-ISSN: 2227-7102

AZ
ORG
APZ
BB: Scopus ; Web of Science Core Collection
Scopus; Web of Science Core Collection
Adres url:
DOI:
30/138
Agata Stalmach-Przygoda, Magdalena Szopa, Anna Kocurek, Kamila Żur-Wyrozumska, Agnieszka Skrzypek, Marta Szeliga, Konrad Jabłoński, Andrzej Kononowicz, Michał Nowakowski, Jadwiga Mirecka.
Przygotowanie studentów studiów doktoranckich Wydziału Lekarskiego do pełnienia roli nauczyciela.
W: Rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich : wybrane praktyki.
redakcja naukowa: Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska.
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
s. 79-90 : bibliogr.
p-ISBN: 978-83-233- 4434-6

RPO
ORG
RMP
31/138
Luke Woodham, Andrzej Kononowicz, Inga Hege, Dimitris Spachos, Natalia Stathakarou, Daniel Schwarz, Martin Adler.
The WAVES Project: Implementing usability enhancements to Virtual Patient systems.
W: MedBiquitous Annual Conference 2018, Baltimore, Maryland USA, May 21-22, 2018.
: abstr.
SZZ
AWZ
Adres url:
32/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Jan Kiesewetter, Lynn Foster-Johnson.
Uncovering the relation between clinical reasoning and diagnostic accuracy - An analysis of learner's clinical reasoning processes in virtual patients.
PLoS One
2018 : Vol. 13, nr 10 art. no. e0204900, s. 1- 12, il., bibliogr. 26 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Inga Hege.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 1932-6203

AZ
ORG
AIF
IF: 2.776
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
33/138
Nakul Saxena, Bhone Myint Kyaw, Jitka Vseteckova, Parvati Dev, Pradeep Paul, Kenneth Teck Kiat Lim, Andrzej A. Kononowicz, Italo Masiello, Lorainne Tudor Car, Charoula K. Nikolaou, Nabil Zary, Josip Car.
Virtual reality environments for health professional education.
Cochrane Database of Systematic Reviews
2018, nr 10 art. no. CD012090, bibliogr. 32 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Josip Car.
Protocol has been withdrawn.

p-ISSN: 1469-493X

INN
Adres url:
34/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Martin Adler.
A Clinical Reasoning Tool for Virtual Patients: Design-Based Research Study.
JMIR Medical Education
2017 : Vol. 3, nr 2 art. no. e21, s. 1-11, il., bibliogr. 40 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
Autor korespondencyjny: Inga Hege.

p-ISSN: 2369-3762

AZ
ORG
APZ
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
35/138
Andrzej A. Kononowicz, Martin Adler, Daniel Schwarz, Dimitris Spachos, Natalia Stathakarou, Luke Woodham.
Enhancements in accessibility and usability of SBL environments: results from the WAVES project.
W: AMEE 2017 : An International Association for Medical Education, Finland, Helsinki, 26th-30th August 2017 : abstract book.
: abstr. 4L1 (1254).
SZZ
AWZ
36/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Michal Nowakowski, Martin Adler.
Implementation of process-oriented feedback in a clinical reasoning tool for virtual patients.
W: 2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems CBMS 2017, Thessaloniki, Greece, 22-24 June 2017 : proceedings.
edited by Panagiotis D. Bamidis, Stathis Th. Konstantinidis, Pedro Pereira Rodrigues.
Washington ; Tokio : Los Alamitos, 2017
s. 175-176 : il., bibliogr. 7 poz., abstr.
: Thessaloniki, 2017.06.22
p-ISSN: 2372-9198

p-ISBN: 978-1-5386-1710-6

RMZ
REF
RMZ
BB: Web of Science Core Collection ; Scopus
Web of Science Core Collection; Scopus
Adres url:
37/138
Paweł Krawczyk, Anna Tarczyńska, Grzegorz Dziadek, Miłosz Gołębiowski, Andrzej A. Kononowicz, Janusz Andres.
Implementation of targeted temperature management after cardiac arrest in Polish intensive care units. What has changed in the last five years?
Kardiologia Polska
2017 : Vol. 75, nr 7, s. 689-697, il., bibliogr. 30 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY-NC ND 4.0.
Autor korespondencyjny: Paweł Krawczyk.

p-ISSN: 0022-9032

AP
ORG
AIF
IF: 1.213
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
38/138
Luke Woodham, Natalia Stathakarou, David Topps, Martin Adler, Andrzej Kononowicz, Daniel Schwarz, Dimitris Spachos, Panagiotis Antoniou.
Integrating Virtual Scenarios using standards: Experiences of the WAVES project.
W: MedBiquitous Annual Conference 2017, Baltimore, Maryland USA, June 05, 2017.
: abstr.
SZZ
AWZ
Adres url:
39/138
Grzegorz Cebula, Marek Jędrzejek, Arkadiusz Kazimierczak, Paweł Krawczyk, Andrzej A. Kononowicz, Bogdan Ciążyński, Janusz Andres.
Quality of cardiopulmonary resuscitation performed by medical students 2 years after course.
Resuscitation
2017 : Vol. 118, suppl. 1, s. e101, abstr. AP064
ERC 2017.
p-ISSN: 0300-9572

SZZ
SIF
Adres url:
40/138
Andrzej A. Kononowicz, Luke Woodham, Sheetal Kavia.
The different dimensions of widening access to virtual scenarios in the WAVES project.
E-Mentor
2017, nr 3, s. 47-54, il., bibliogr.
p-ISSN: 1731-6758
e-ISSN: 1731-7428

AP
ORG
KBN
Adres url:
41/138
Arash Hadadgar, Andrzej Kononowicz, Tahereh Changiz, Arash Najimi, Nahidossadat Mirshahzadeh, Nabil Zary, Italo Masiello.
Validity of self-assessment using electronic clinical cases in continuing medical education.
W: MedBiquitous Annual Conference 2017, Baltimore, Maryland USA, June 05, 2017.
: abstr.
SZZ
AWZ
Adres url:
42/138
Anne H. Berman, Gabriele Biguet, Natalia Stathakarou, Beata Westin-Hagglof, Kerstin Jeding, Cormac McGrath, Nabil Zary, Andrzej A. Kononowicz.
Virtual Patients in a Behavioral Medicine Massive Open Online Course (MOOC): A Qualitative and Quantitative Analysis of Participants' Perceptions.
Academic Psychiatry
2017 : Vol. 41, nr 5, s. 631-641, il., bibliogr. 34 poz., abstr.
Autor korespondencyjny: Anne H. Berman.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.

p-ISSN: 1042-9670

AZ
ORG
AIF
IF: 1.603
BB: PubMed ; Scopus ; Web of Science Core Collection
PubMed; Scopus; Web of Science Core Collection
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
43/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Daniel Tolks, Samuel Edelbring, Katja Kuehlmeyer.
A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review.
BMC Medical Education
2016 : Vol. 16, art. no. 146, s. 1-11, il., bibliogr. 75 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
p-ISSN: 1472-6920

AZ
ORG
AIF
IF: 1.572
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
44/138
Paweł Krawczyk, Andrzej A. Kononowicz, Janusz Andres.
Barriers in the implementation of the Resuscitation Guidelines: European survey of defibrillation techniques.
Scandinavian Journal of Trauma, Resuscitation and Emergency Medicine
2016 : Vol. 24, 28, il., bibliogr. 18 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
p-ISSN: 1757-7241

AZ
ORG
AIF
IF: 2.036
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
45/138
Julia Kuefner, Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege.
How do Virtual Patients model clinical encounters? A grounded theory approach.
W: AMEE 2016 Conference, Barcelona, Spain, 29-30. 08. 2016 : abstract book.
s. 712 : abstr. 9GG08 (133674).
SZZ
AWZ
46/138
Andrzej Kononowicz, Inga Hege, David Davies, Nabil Zary, Terry Poulton.
Information needs of virtual patient collection users: a longitudinal analysis of visitor queries in the eViP project repository.
W: AMEE 2016 Conference, Barcelona, Spain, 29-30. 08. 2016 : abstract book.
s. 709 : abstr. 9GG01 (133393).
SZZ
AWZ
47/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Norman B. Berman, Benedikt Lenzer, Katja Kuehlmeyer, Jan Kiesewetter.
Optimizing clinical reasoning in virtual patients - a grounded theory approach.
W: AMEE 2016 Conference, Barcelona, Spain, 29-30. 08. 2016 : abstract book.
s. 310 : abstr. 5M2 (132799).
SZZ
AWZ
48/138
Andrzej A. Kononowicz, Natalia Stathakarou, Anneliese Lilienthal, Nabil Zary.
Projekt Waves: Czy e-nauczanie bazujące na scenariuszach jest wystarczająco proste?
W: XVI Konferencja Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka, Warszawa, Poland, 23.06.2016.
: abstr.
SZP
AWZ
49/138
Andrzej A. Kononowicz, Luke Woodham, Carina Georg, Samuel Edelbring, Natalia Stathakarou, David Davies, Italo Masiello, Nakul Saxena, Lorainne Tudor Car, Josip Car, Nabil Zary.
Virtual patient simulations for health professional education (Protocol).
Cochrane Database of Systematic Reviews
2016, nr 5 art. no. CD012194, s. 1-18, abstr.
Autor korespondencyjny: Josip Car.
Intervention Protocol.

p-ISSN: 1469-493X

INN
Adres url:
50/138
Andrzej Kononowicz.
Virtual Patients - Where Are We? Where Are We Going?
W: 10th international conference of Czech and Slovak faculties of medicine, focused on e-learning and medical informatics in the education of medical disciplines Mefanet 2016, Brno, Czech Republic, 29-30 November 2016.
s. 19 : Keynote lecture, abstr.
SZZ
AWZ
Adres url: *
51/138
A[ndrzej] A. Kononowicz, A.J. Narracott, J. Fenner, P. Nowakowski, M. Malawski, E. Mancini, P.V. Lawford, K. McCormack, N. Zary.
Virtual Patients in the Cloud? Perspectives for Medical Education Offered by the Virtual Physiological Human Community.
W: 20th Anniversary Meeting of the Society in Europe for simulation Applied to Medicine SESAM 2014, Poznań, Poland, June 12-14th 2014.
s. 7 : abstr.
SZM
AWZ
52/138
Nakul Saxena, Bhone M. Kyaw, Jitka Vseteckova, Parvati Dev, Pradeep Paul, Kenneth Teck Kiat Lim, Andrzej Kononowicz, Italo Masiello, Larainne Tudor Car, Charoula K. Nikolaou, Nabil Zary, Josip Car.
Virtual reality environments for health professional education [Intervention Protocol].
Cochrane Database of Systematic Reviews
2016, nr 2 art. no. CD012090, s. 1-15, abstr.
Intervention Protocol. Autor korespondencyjny: Josip Car.
p-ISSN: 1469-493X

INN
Adres url:
53/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege.
Breaking down barriers to medical e-learning.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2015 : Vol. 11, nr 2, s. 77-78, il., bibliogr., abstr.
p-ISSN: 1895-9091
e-ISSN: 1896-530X

AP
POG
KBN
Adres url:
54/138
Nabil Zary, Andrzej Kononowicz, Anne H. Berman, Maciej Malawski, Natalia Stathakarou.
Challenges and opportunities of using virtual patients in xMOOCs.
W: MedBiquitous Annual Conference, May 18-19 2015, Baltimore, MD.
SZZ
AWZ
55/138
Natalia Stathakarou, Nabil Zary, Andrzej A. Kononowicz.
Evaluation of three educational use cases for using Virtual Patients in Massive Open Online Courses (MOOCs): a Delphi study.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2015 : Vol. 11, nr 2, s. 113-119
p-ISSN: 1895-9091

AP
ORG
KBN
Adres url:
DOI:
56/138
Soren Huwendiek, Bas A. De Leng, Andrzej A. Kononowicz, Romy Kuznmann, Arno M.M. Muijtjens, Cees P.M. Van Der Vleuten, Georg Friedrich Hoffmann, Burkhard Tonshoff, Diana H.J.M. Dolmans.
Exploring the validity and reliability of a questionnaire for evaluating virtual patient design with a special emphasis on fostering clinical reasoning.
Medical Teacher
2015 : Vol. 37, nr 8, s. 775-782
p-ISSN: 0142-159X

AZ
ORG
AIF
IF: 2.355
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
DOI:
57/138
Andrzej A. Kononowicz.
The world of virtual patients.
W: Simulations in medicine : pre-clinical and clinical applications.
(ed.) Irena Roterman-Konieczna
Berlin : De Gruyter, 2015
s. 121-138
24 cm.
p-ISBN: 978-3-11-040626-9

RMZ
ORG
RMZ
Adres url:
DOI:
58/138
Julia Kufner, Andrzej A. Kononowicz.
Virtual patient systems: a literature-based inventory.
W: AMEE 2015 : An International Association for Medical Education eLearning Symposium Programme, 5th to 6th September 2015, Glasgow, Scotland, United Kingdom.
s. 1 : abstr. E2.2 (26900)
SZZ
AWZ
59/138
Andrzej A. Kononowicz, Nabil Zary, Samuel Edelbring, Janet Corral, Inga Hege.
Virtual patients - what are we talking about? A framework to classify the meanings of the term in healthcare education.
BMC Medical Education
2015 : Vol. 15, art. no. 11, s. 1-7, il., bibliogr. 40 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
p-ISSN: 1472-6920

AZ
ORG
AIF
IF: 1.312
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
60/138
Andrzej A. Kononowicz, Anne H. Berman, Natalia Stathakarou, Cormac McGrath, Tomasz Bartyński, Piotr Nowakowski, Maciej Malawski, Nabil Zary.
Virtual Patients in a Behavioral Medicine Massive Open Online Course (MOOC): A Case-Based Analysis of Technical Capacity and User Navigation Pathways.
JMIR Medical Education
2015 : Vol. 1, nr 2 art. no. e8, s. 1-17, il., bibliogr. 49 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 2.0.
p-ISSN: 2369-3762

AZ
ORG
APZ
Adres url:
61/138
Andrzej A. Kononowicz, Anne H. Berman, Natalia Stathakarou, Tomasz Bartyński, Piotr Nowakowski, Maciej Malawski, Nabil Zary.
Virtual Patients in a Behavioral Medicine MOOC: Meeting the challenge of ensuring technical capacity and analyzing user navigation patterns.
W: MOOCs in Scandinavia conference, June 11th-12th, 2015.
SZZ
AWZ
Adres url:
62/138
A[ndrzej] Kononowicz, N. Stathakarou, A. Berman, C. McGrath, T. Bartyński, P. Nowakowski, M. Malawski, N. Zary.
Virtual Patients in Massive Open Online Courses: a technical toolbox.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2015 : Vol. 11, nr 2, s. eA18
International Conference Cybernetic Modelling of Biological Systems MCSB 2015, Kraków (Poland), 14-15 May 2015.
p-ISSN: 1895-9091

SZM
AWZ
63/138
Inga Hege, Andrzej Kononowicz.
Virtual patients: A qualitative content analysis of descriptions.
W: AMEE 2015 : An International Association for Medical Education eLearning Symposium Programme, 5th to 6th September 2015, Glasgow, Scotland, United Kingdom.
s. 1 : abstr. E2.1 (27332)
SZZ
AWZ
64/138
Andrzej A. Kononowicz, Natalia Stathakarou, Anne H. Berman, Nabil Zary.
Visual analytics in branched virtual patients.
W: AMEE 2015 : An International Association for Medical Education eLearning Symposium Programme, 5th to 6th September 2015, Glasgow, Scotland, United Kingdom.
s. 2 : abstr. E2.3 (25989)
SZZ
AWZ
65/138
Andrzej A. Kononowicz, Andrew J. Narracott, Simone Manini, Martin J. Bayley, Patricia V. Lawford, Keith McCormack, Nabil Zary.
A framework for different levels of integration of computational models into web-based virtual patients.
Journal of Medical Internet Research
2014 : Vol. 16, nr1 art. no. e23, s. 1-15, il., bibliogr. 46 poz., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 2.0.
p-ISSN: 1439-4456

AZ
ORG
AIF
IF: 3.428
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
66/138
Natalia Stathakarou, Nabil Zary, Andrzej A. Kononowicz.
Beyond xMOOCs in healthcare education: study of the feasibility in integrating virtual patient systems and MOOC platforms.
PeerJ
2014 : Vol. 2, art. no. e672, s. 1-16, il., bibliogr., abstr.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY 4.0.
p-ISSN: 2167-8359

AZ
ORG
AIF
IF: 2.112
Adres url:
Streszczenie w PubMed:
67/138
Julia Kufner, Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege.
Virtual patient repositories - a comparative analysis.
W: e-Health - for Continuity of Care : Proceedings of MIE2014.
ed. by Christian Lovis, Brigitte Seroussi, Arie Hasman, Louise Pape-Haugaard, Osman Saka, Stig Kjaer Andersen
Washington, DC : IOS Press, 2014
s. 788-792 : bibliogr. 25 poz.
25th European Medical Informatics Conference - MIE2014 -Istanbul, August 31st - September3rd, 2014.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY-NC.

: Istanbul, 2014.08.31
(Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 205)
p-ISBN: 978-1-61499-432-9

RZZ
REF
RMZ
BB: Web of Science Core Collection
Web of Science Core Collection
Adres url:
DOI:
68/138
Natalia Stathakarou, Nabil Zary, Andrzej A. Kononowicz.
Virtual patients in massive open online courses - design implications and integration strategies.
W: e-Health - for Continuity of Care : Proceedings of MIE2014.
ed. by Christian Lovis, Brigitte Seroussi, Arie Hasman, Louise Pape-Haugaard, Osman Saka, Stig Kjaer Andersen
Washington, DC : IOS Press, 2014
s. 793-797 : il., bibliogr. 23 poz.
25th European Medical Informatics Conference - MIE2014 -Istanbul, August 31st - September3rd, 2014.
Open Access Creative Commons Attribution License CC-BY-NC.

: Istanbul, 2014.08.31
(Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 205)
p-ISBN: 978-1-61499-432-9

RZZ
REF
RMZ
BB: Web of Science Core Collection
Web of Science Core Collection
Adres url:
DOI:
69/138
Andrzej Kononowicz, Franziska Hasch, Inga Hege, Nabil Zary.
Demonstration of a graphic organizer driven help system to assist learners while solving virtual patients.
W: MedBiquitous Annual Conference 2013, Baltimore, Maryland USA, April 8-9, 2013.
: abstr.
SZZ
AWZ
Adres url:
70/138
Andrzej A. Kononowicz, Jakub Kenig.
Learner-generated versus author-provided computer-based flow diagrams in medical education
Bio-Algorithms and Med-Systems
2013 : Vol. 9, nr 1, s. 37-44, il., bibliogr. 19 poz., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
Adres url:
71/138
Andrzej A. Kononowicz, Mateusz Banach, Monika Piwowar, Irena Roterman.
Narzędzia stosowane przy zdalnym nauczaniu dyscyplin.
W: Modelowanie i pomiary w medycynie : materiały XII Sympozjum, Krynica Zdrój, 19-23 maja 2013 : streszczenia referatów
pod red. Janusza Gajdy
Kraków : Wydawnictwo Katedry Metrologii i Elektroniki AGH, 2013
s. 69-70 : bibliogr. 11 poz.
30 cm.
p-ISBN: 978-83-61528-36-4

SZP
AWZ
72/138
Andrzej A. Kononowicz, Mateusz Banach, Monika Piwowar, Irena Roterman.
The Medical Faculty e-Learning Portfolio.
W: Sixth ACC Cyfronet AGH Users' Conference, Zakopane, 28 February - 1 March 2013 : proceedings
eds. Kazimierz Wiatr, Jacek Kitowski, Marian Bubak.
Kraków : ACC Cyfronet AGH, cop. 2013
s. 49-51 : bibliogr. 10 poz.
24 cm.
: Zakopane, 2013.02.28
p-ISBN: 978-83-61433-07-1

SZM
73/138
Andrzej Kononowicz, Martin Bayley, Andrew J. Narracott, Eleni Dafli, Nabil Zary.
Toward dynamic virtual patients: Use of models from the Virtual Physiological Human Initiative.
W: MedBiquitous Annual Conference 2013, Baltimore, Maryland USA, April 8-9, 2013.
: abstr.
SZZ
AWZ
Adres url:
74/138
Andrzej Kononowicz, Irena Roterman.
Virtual patients.
Alma Mater (Kraków)
2013, nr 159, s. 56-59, il.
p-ISSN: 1427-1176

AP
POP
Adres url:
75/138
Inga Hege, Nabil Zary, Andrzej A. Kononowicz.
Criteria to assess the quality of virtual patients.
W: Quality of life through quality of information : proceedings of MIE2012.
ed. by John Mantas, Stig Kjaer Andersen, Maria Cristina Mazzoleni, Bernd Blobel, Silvana Quaglini, Anne Moen
Washington, DC : IOS Press, 2012
s. 954-957 : bibliogr. 18 poz.
24th European Medical Informatics Conference - MIE2012 - in Pisa, August 26th -29th, 2012.
(Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 180)
p-ISBN: 978-1-61499-101-4

RZZ
ORG
RMZ
BB: Web of Science Core Collection
Web of Science Core Collection
DOI:
76/138
Andrzej A. Kononowicz, Paweł Krawczyk, Grzegorz Cebula, Marta Dembkowska, Edyta Drab, Bartosz Frączek, Aleksandra J. Stachoń, Janusz Andres.
Effects of introducing a voluntary virtual patient module to a basic life support with an automated external defibrillator course: a randomised trial.
BMC Medical Education
2012 : Vol. 12, art. no. 41, 10 s., il., bibliog. 20 poz., abstr.
p-ISSN: 1472-6920

AZ
ORG
AIF
IF: 1.409
77/138
Andrzej A. Kononowicz, Monika Piwowar.
Jak korzystać z programu typu wirtualny pacjent w dietetyce?
(How to use virtual patients applications in nutritional sciences?)
W: V Konferencja Naukowo-Dydaktyczna organizowana przez Zakład Higieny i Dietetyki UJ CM i Polskie Towarzystwo Hignieniczne, Mąchocice Kapitulne, Polska, 4 czerwca 2012 : program konferencji.
: abstr.
SZP
AWZ
Adres url:
78/138
Pawel Krawczyk, Andrzej A. Kononowicz, Janusz Andres.
Manual defibrillation technique - A pilot survey of European performance.
Resuscitation
2012 : Vol. 83, nr 5, s. e58, abstr. AP089, bibliogr. 2 poz..
p-ISSN: 0300-9572

SZZ
SIF
79/138
Grzegorz Cebula, Paweł Krawczyk, Andrzej A. Kononowicz, Marcin Koszowski, Ryszard Odrzywołek, Janusz Andres.
Manual defibrillation using paddles-Which is the best technique?
Resuscitation
2012 : Vol. 83, nr 5, s. e127-e128, bibliogr. 4 poz.
p-ISSN: 0300-9572

LR
AIF
IF: 4.104
80/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege, Paweł Krawczyk, Nabil Zary.
New approaches to linking clinical guidelines to virtual patients.
W: Quality of life through quality of information : proceedings of MIE2012.
ed. by John Mantas, Stig Kjaer Andersen, Maria Cristina Mazzoleni, Bernd Blobel, Silvana Quaglini, Anne Moen
Washington, DC : IOS Press, 2012
s. 958-962 : il., bibliogr. 15 poz.
24th European Medical Informatics Conference - MIE2012 - in Pisa, August 26th -29th, 2012.
(Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 180)
p-ISBN: 978-1-61499-101-4

RZZ
ORG
RMZ
BB: Web of Science Core Collection
Web of Science Core Collection
DOI:
81/138
Martin J. Bayley, Andrzej A. Kononowicz, Andrew J. Narracott, Nabil Zary, Keith McCormack, Patricia Lawford.
VPH tools in clinical education: development of an Education Engine.
W: VPH 2012, London, September 18th - 20th, 2012
: abstr. 27
SZZ
AWZ
82/138
Aleksandra J. Stachoń, Andrzej A. Kononowicz.
Educational desicion diagrams in biomedical and life sciences - experience gained from introducing into anthropology classes.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2011 : Vol. 7, nr 1, s. 17-22, il., bibliogr. 22 poz., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
83/138
Grzegorz Cebula, Marcin Koszowski, Pawel Krawczyk, Andrzej Kononowicz, Ryszard Odrzywolek, Janusz Andres.
Manual defibrillation according to the 2010 European Resuscitation Council (ERC) Guidelines - Is there a consensus? Report from 6th International Emergency Medicine Championships.
Resuscitation
2011 : Vol. 82, suppl. 1, s. S24, abstr. AP064
p-ISSN: 0300-9572

SZZ
SIF
84/138
Andrzej A. Kononowicz, Nabil Zary, David Davies, Jorn Heid, Luke Woodham, Inga Hege.
Push and pull models to manage patient consent and licensing of multimedia resources in digital repositories for case-based reasoning.
W: User centred networked health care : proceedings of MIE 2011
Anne Moen,Stig Kjaer Andersen,Jos Aarts,Petter Hurlen
Amsterdam : IOS Press, c2011
s. 203-207 : il., bibliogr. 14 poz.
MIE 2011, Oslo, Norway, August 28th - 31st 2011
(Studies in Health Technology and Informatics ; vol. 169)
p-ISBN: 978-1-60750-805-2

RZZ
ORG
RMZ
85/138
Andrzej A. Kononowicz, Piotr Augustyniak promot.
System wspomagania nauczania medycyny oparty na koncepcji ścieżek klinicznych.
Kraków, 2011
170 k. : il. - bibliogr. k. 156-170
Akademia Gorniczo-Hutnicza. Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki
PDP
ORG
86/138
Andrzej Kononowicz, Kinga Sałapa.
Ścieżki kliniczne.
W: Elementy informatyki medycznej. 1, Ścieżki kliniczne, wirtualny pacjent, telekonsultacje / pod red. Ireny Roterman-Koniecznej. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2011
s. 43-73 : il., bibliogr. 77 poz.
RPO
ORG
RMP
87/138
Andrzej A. Kononowicz.
Tworzenie komputerowych schematów ścieżek klinicznych jako metoda wspomagania procesu edukacji medycznej.
W: Technologie i narzędzia e-learningu.
Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski
Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011
s. 55-62 : il., bibliogr. 18 poz.
p-ISBN: 978-83-7583-227-8

RMP
ORG
RMP
88/138
Dorota Matuszyk, Monika Guratowska, Aleksandra Stachoń, Małgorzata Dziedzic, Andrzej Kononowicz.
Wirtualni pacjenci jako innowacyjna metoda e-learningowa dla studentów położnictwa.
W: Technologie i narzędzia e-learningu.
Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski
Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011
s. 105-114 : il., bibliogr. 18 poz.
p-ISBN: 978-83-7583-227-8

RMP
ORG
RMP
89/138
Andrzej Kononowicz, Aleksandra Stachoń.
Wirtualny pacjent.
W: Elementy informatyki medycznej. 1, Ścieżki kliniczne, wirtualny pacjent, telekonsultacje / pod red. Ireny Roterman-Koniecznej. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2011
s. 75-131 : il., bibliogr. 109 poz.
RPO
ORG
RMP
90/138
Monika Piwowar, Tomasz Kułaga, Monika Guratowska, Aleksandra Stachoń, Andrzej Kononowicz.
"Genomiczni wirtualni pacjenci" - metoda e-learningowa nie tylko dla lekarzy.
("Genomic Virtual Patients" - the learning way not only for medical doctor.)
Bio-Algorithms and Med-Systems
2010 : Vol. 6, nr 12 supl. 1, s. 161-162
MCSB 2010 : Modelowanie Cybernetyczne Systemów Biologicznych.
SZP
AWZ
91/138
Andrzej A. Kononowicz, Aleksandra J. Stachoń.
Adaptacja istniejących elektronicznych zasobów dydaktycznych jako szansa na dynamiczny rozwój e-nauczania - doświadczenia projektu europejskiego eViP.
W: Postępy e-edukacji / red. nauk. Lech Banachowski.
Warszawa : Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, 2010
s. 133-141 : il., bibliogr. 24 poz.
p-ISBN: 978-83-89244-82-6

RMP
ORG
RMP
92/138
Aleksandra J. Stachoń, Andrzej A. Kononowicz.
Edukacyjne diagramy decyzyjne w naukach biomedycznych i przyrodniczych.
(Educational decision diagrams in biomedical and life sciences.)
Bio-Algorithms and Med-Systems
2010 : Vol. 6, nr 12 supl. 1, s. 183-184
MCSB 2010 : Modelowanie Cybernetyczne Systemów Biologicznych.
SZP
AWZ
93/138
A[ndrzej] Kononowicz.
Erstellung von Pfaden als Methode zum besseren Verständnis von wissenschaftlichen Veroffentlichung unter Medizinstudenten.
W: Jahrestagung der Gesellschaft fur Medizinische Ausbildung GMA2010, Bochum, Germany, 23.-25. September 2010.
s. 241 : abstr.
SZZ
AWZ
94/138
D. Kempkens, I. Hege, C. Balasubramaniam, U. Fors, S. Huwendiek, A[ndrzej] Kononowicz, V. Muntean, M.R. Fischer.
Estimation of time efforts for repurposing Virtual Patients - empirical data from the electronic Virtual Patient Project (eViP).
W: AMEE Conference Workshops, Glasgow, UK, 4-5 September 2010.
: abstr. 2E6.
SZZ
AWZ
Adres url:
95/138
David Davies, Andrzej Kononowicz, Nabil Zary, Inga Hege, Jeroen Donkers, Jorn Heid, Luke Woodham, Tudor Calinici.
Implementing a repository of virtual patients: ensuring findability of resources.
W: AMEE Conference Workshops, Glasgow, UK, 4-5 September 2010.
s. 34 : abstr. 7B1.
SZZ
AWZ
Adres url:
96/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege, Martin Adler, Bas de Leng, Jeroen Donkers, Irena Roterman.
Integration Scenarios of Virtual Learning Environments with Virtual Patients Systems.
E-Mentor
2010 : nr 5, s. 82-86, il., bibliogr. 18 poz.
AP
ORG
KBN
97/138
Andrzej A. Kononowicz, Aleksandra J. Stachoń, Monika Guratowska, Paweł Krawczyk.
To start from scratch or to repurpose: that is the question.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2010 : Vol. 6, nr 11, s. 57-63, bibliogr. 23 poz, abstr.
AP
ORG
KBN
98/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege.
Virtual patients as a practical realisation of the e-learning idea in medicine.
W: E-learning, experiences and future / ed. by Safeeullah Soomro.
Vukovar : In-Tech, 2010
s. 345-370 : il., bibliogr.
RMZ
ORG
RMZ
99/138
A[ndrzej] A. Kononowicz, P[aweł] Krawczyk, A[leksandra] J. Stachoń.
Virtual Patients in resuscitation training at Jagiellonian University Medical College.
W: AMEE Conference Workshops, Glasgow, UK, 4-5 September 2010.
s. 34-35 : abstr. 7B4.
SZZ
AWZ
Adres url:
100/138
Aleksandra J. Stachoń, Elżbieta Walewska, Lucyna Ścisło, Dorota Matuszyk, Małgorzata Dziedzic, Andrzej A. Kononowicz.
Authoring and implementation of virtual patients in nursing - the new challenge at the Jagiellonian University Medical College.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 87.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
101/138
Andrzej A. Kononowicz.
BIT Pathways - A Flexible Graphical Editor for E-learning Purposes.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 66.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
102/138
Andrzej A. Kononowicz, Irena Roterman.
Chemical pathways - visualisation of classical analytical procedures in chemistry by the use of flow charts.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 121-126, il., bibliogr. 6 poz., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
103/138
I. Hege, M. Adler, A[ndrzej] A. Kononowicz, M. Pfahler, F. Kuhne.
Creating and exchanging exams using standard conformant virtual patients.
W: Incorporating the XIXth SEDEM Meeting (Sociedad Espanola de Educacion Medica) AMEE2009, Malaga, Spain, 29 August to 2 September 2009.
: poster 9Z14.
SZZ
AWZ
Adres url:
104/138
Andrzej A. Kononowicz, Jorn Heid, Jeroen Donkers, Inga Hege, Luke Woodham, Nabil Zary.
Development and validation of strategies to test for interoperability of virtual patients.
W: Medical informatics in a united and healthy Europe : Proceedings of MIE 2009, the XXII International Congress of the European Federation for Medical Informatics / edited by Klaus-Peter Adlassnig, Bernd Blobel, John Mantas, Izet Masic.
Washington, DC : IOS Press, 2009
s. 185-189 : bibliogr. 10 poz.
(Studies in Health Technology and Informatics, vol. 150).
RZZ
ORG
RMZ
105/138
Nabil Zary, Inga Hege, Jorn Heid, Andrzej A. Kononowicz, Luke Woodham, Jeroen Donkers.
Enabling interoperability, accessibility and reusability of virtual patients - findings from the eViP project.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 68.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
106/138
Nabil Zary, Inga Hege, Jorn Heid, Luke Woodham, Jeroen Donkers, Andrzej A. Kononowicz.
Enabling interoperability, accessibility and reusability of virtual patients across Europe - design and implementation.
W: Medical informatics in a united and healthy Europe : Proceedings of MIE 2009, the XXII International Congress of the European Federation for Medical Informatics / edited by Klaus-Peter Adlassnig, Bernd Blobel, John Mantas, Izet Masic.
Washington, DC : IOS Press, 2009
s. 826-830 : bibliogr. 7 poz.
(Studies in Health Technology and Informatics, vol. 150).
RZZ
ORG
RMZ
107/138
Bas Leng, de, Jeroen Donkers, Cecilia Brasch, Soren Huwendiek, Andrzej A. Kononowicz.
Evaluation instruments to support educators in making deliberate choices when they use virtual patients to teach clinical reasoning.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 45.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
108/138
Andrzej A. Kononowicz, Katarzyna Styczkiewicz, Bogumiła Bacior, Matko Bosnjak, Rajko Horvat, Marin Prcela, Dragan Gamberger, Angela Sciacqua, Maria Consuelo Valentini, Kalina Kawecka-Jaszcz, Gianfranco Parati, Domenico Conforti.
HEARTFAID's eCRF - lessons learnt from using a two-level data acquisition and storage system for knowledge discovery tasks within an electronic platform for managing heart failure patients.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 10, s. 59-69, il., bibliogr. 27 poz., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
109/138
Inga Hege, Andrzej A. Kononowicz, Michael Pfahler, Martin Adler, Martin R. Fischer.
Implementation of the MedBiquitous Standard into the learning system CASUS.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 51-55, il., bibliogr. 15 poz., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
110/138
Andrzej A. Kononowicz, Inga Hege, Martin Adler, Bas Leng, de, Jeroen Donkers, Irena Roterman.
Requirements on virtual learning environments generated by the use of virtual patients.
W: Druga Konferencja Użytkowników Komputerów Dużej Mocy, Zakopane, 12-13 marcca 2009
s. 52-54 : bibliogr. 8 poz.
SZP
AWZ
111/138
Andrzej A. Kononowicz.
Szpitalny system obsługi pacjenta.
W: Podstawy inżynierii biomedycznej. T. 2 / pod red. nauk. Ryszarda Tadeusiewicza i Piotra Augustyniaka.
Kraków : Wydawnictwa AGH, 2009
s. 399-424 : bibliogr. 47 poz.
RPO
ORG
RMP
112/138
Zofia Mazurek, Andrzej A. Kononowicz.
The impact of repurposing to different educational levels on the attitudes of medical students towards virtual patients.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2009 : Vol. 5, nr 9, s. 86.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
113/138
Andrzej A. Kononowicz, Monika Guratowska, Inga Hege, Zofia Mazurek, Aleksandra J. Stachoń.
What does repurposing of virtual patients mean in practice?
W: Incorporating the XIXth SEDEM Meeting (Sociedad Espanola de Educacion Medica) AMEE2009, Malaga, Spain, 29 August to 2 September 2009.
: poster 9Z13.
SZZ
AWZ
Adres url:
114/138
Irena Roterman, Andrzej A. Kononowicz, Piotr Walecki, Wojciech Lasoń.
Wirtualni pacjenci jako przykład narzędzia symulacyjnego w edukacji medycznej.
W: Modelowanie i pomiary w medycynie : materiały IX sympozjum : Krynica,10-14 maja 2009 r. / pod red. Janusza Gajdy.
Kraków : Wydawnictwo Katedry Metrologii AGH, 2009
s. 41-44 : il., bibliogr. 18 poz., abstr., streszcz.
RZP
ORG
RMP
115/138
Andrzej A. Kononowicz, Thomas Holler.
Bit Pathways - A Tool for Teaching and Learning Clinical Pathways.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2008 : Vol. 4, nr 8, s. 33-39, il., bibliogr., abstr.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
Adres url:
116/138
Andrzej A. Kononowicz, Kinga Salapa.
Building clinical pathways by postgraduate students as a method of improving knowledge about the patient's journey through a hospital.
W: AMEE 2008, Prague, Czech Republic, 30 August to 3 September, 2008 : abstracts
s. 198 : abstr. 6AA/P14.
SZZ
AWZ
117/138
Michal Brylinski, Leszek Konieczny, Andrzej Kononowicz, Irena Roterman.
Conservative secondary structure motifs already present in early-stage folding (in silico) as found in serpines family.
Journal of Theoretical Biology
2008 : Vol. 251, nr 2, s. 275-285, il., bibliogr., abstr.
p-ISSN: 0022-5193

AZ
ORG
AIF
IF: 2.454
118/138
Andrzej A. Kononowicz, Aleksandra J. Stachoń, Irena Roterman-Konieczna.
Czy przyszłością nauczania medycyny są wirtualne kliniki?
W: Postępy e-edukacji : praca zbiorowa / pod red. zespołu Ośrodka Kształcenia na Odległość OKNO PW ; [komitet red. Remigiusz Rak, Bogdan Galwas, Elżbieta Piwowarska].
Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2008
s. 317-325 : il., bibliogr. 13 poz.
RMP
ORG
RMP
119/138
Andrzej A. Kononowicz, Aleksandra J. Stachoń, Anna Romanowska-Pawliczek, Piotr Obtułowicz, Wiesław Pyrczak.
Learning-by-e-teaching : Experience from involving students in preparation of e-learning materials.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2008 : Vol. 4, nr 7, s. 63-70, il., bibliogr. 29 poz., abstr.
AP
ORG
KBN
120/138
Dragan Gamberger, Marin Prcela, alan Jovic, Tomislav Smuc, Gianfranco Parati, Mariaconsuelo Valentini, Kalina Kawecka-Jaszcz, Katarzyna Styczkiewicz, Andrzej Kononowicz, Antonio Cardelieri, Domenico Conforti, Rosita Guido.
Medical Knowledge Representation within Heartfaid Platform.
W: HEALTHINF 2008 : Proceedings of the first International Conference on Health Informatics Madeira, Portugal, 28 - 31 January, 2008. Vol. 1.
ed. Luis Azevedo, Ana Rita Londral
Madeira : INSTICC, 2008
s. 307-314 : il., bibliogr.
p-ISBN: 978-989-8111-16-6

RZZ
ORG
RMZ
BB: Web of Science
Web of Science
121/138
Andrzej A. Kononowicz, Zdzisław Wiśniowski.
MPEG-7 as a metadata standard for indexing of surgery videos in medical e-learning.
W: Computational Science - ICCS 2008 : 8th International Conference, Krakow, Poland, June 23-25, 2008 : proceedings. Part III / [edited by] Marian Bubak, Geert Dick van Albada, Jack Dongarra.
Berlin ; Heidelberg : Springer Verlag, 2008
s. 188-197
(Lecture Notes in Computer Science ; LNCS 5103).
RZM
ORG
RMZ
BB: Web of Science
Web of Science
122/138
Andrzej Kononowicz, Aleksandra Stachoń.
Projekt eVIP jako inicjatywa wspierająca naukę medycyny z wykorzystaniem wirtualnych pacjentów.
Anestezjologia, Intensywna Terapia
2008 : T. 40 supl. 1, s. 51-52, abstr. CE-14-W3
XVI Międzynarodowy Zjazd Polskiego Towarzystwa Anesezjologii i Intensywnej Terapii, Kraków, 24-27.09.2008.
SZM
AWZ
123/138
Aleksandra J. Stachoń, Andrzej A. Kononowicz, Irena Roterman-Konieczna, Inga Hege, Matthias Holzer, Martin Adler, Martin R. Fischer.
Scenarios for the implementation of VPs into the medical curriculum by the example of JUMC's participation in the eViP-Programme.
W: AMEE 2008, Prague, Czech Republic, 30 August to 3 September, 2008 : abstracts
s. 155 : abstr. 6C/SC1.
SZZ
AWZ
124/138
Andrzej Kononowicz, Irena Roterman.
Szpitalny System Obsługi Pacjenta.
W: Inżynieria biomedyczna : księga współczesnej wiedzy tajemnej w wersji przystępnej i przyjemnej / pod red. nauk. Ryszarda Tadeusiewicza.
Kraków : AGH Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, 2008
s. 166-177 : il., bibliogr. 29 poz.
RMP
ORG
RMP
125/138
Wojciech Lasoń, Andrzej A. Kononowicz, Piotr Obtułowicz, Tomasz Kułaga.
Teledicom environment as a modern telemedical tool for education of medical students.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2008 : Vol. 4, nr 8, s. 63-68, il., bibliogr. 18 poz., abstr., streszcz.
p-ISSN: 1896-530X

AP
ORG
KBN
Adres url:
126/138
Irena Roterman-Konieczna, Andrzej A. Kononowicz, Aleksandra J. Stachoń.
Wirtualny pacjent jako narzędzie nauczania problemowego w kontekście europejskiego projektu eViP.
(Virtual Patient as a Tool for Problem Based-Learning in the Context of the European Project eViP.)
E-Mentor
2008 : nr 1, s. 26-30, il., bibliogr.
AP
ORG
KBN
127/138
Andrzej Kononowicz, Piotr Obtułowicz, Wiesław Pyrczak, Irena Roterman-Konieczna.
Two years' experience of medical e-learning.
W: European Interprofessional Education Network First International Conference : Learning together to work together, Krakow, Poland, 12-14 September 2007 : conference handbook
s. 85.
SZM
AWZ
128/138
Paweł Mrozowski, Andrzej A. Kononowicz.
DSS-MEDA : A web-based framework for video annotation in medical e-learning.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2006 : Vol. 2, nr 4, s. 51-56, il., bibliogr. 21 poz., abstr., streszcz.
AP
ORG
129/138
Andrzej A. Kononowicz, Irena Roterman-Konieczna.
E-learning as a new tool in medicine teaching on the example of an introductory statistics course.
Bio-Algorithms and Med-Systems
2006 : Vol. 2, nr 3, s. 61-65, il., bibliogr. 6 poz., abstr.
AP
ORG
Adres url:
130/138
Andrzej Kononowicz, Wiesław Pyrczak, Irena Roterman-Konieczna.
E-learning in medicine.
Problemy Higieny i Epidemiologii
2006 : T. 87, nr 4, s. 364-371, il., bibliogr. 20 poz.
Poprzednio Probl. Hig. British-Polish Conference : Interdisciplinary teaching - contemporary challenges for teachers and students, Krakow, September, 14th-15th, 2006.
RZM
POG
KBN
Adres url:
131/138
Andrzej Kononowicz, Marta Zabińska-Popiela, Irena Roterman-Konieczna, Józef Krzysiek.
A case-based examination system with multiple answer paths.
W: AMEE 2005, Amsterdam, The Netherlands, 30 August - 3 September, 2005 : abstracts
s. 34 : abstr. 2 Topaz 2.9.
SZZ
AWZ
132/138
Andrzej Kononowicz, Małgorzata Żabińska.
Dystrybucja obiektów dydaktycznych bazująca na technologii agentowej.
Automatyka (Krak.)
2005 : T. 9, nr 1-2, s. 115-126, il., bibliogr. 32 poz.
AP
ORG
KBN
133/138
Andrzej Kononowicz, Piotr Grzybowski.
E-learning.
W: Podstawy informatyki z elementami telemedycyny : ćwiczenia dla studentów medycyny / pod red. Joanny Martyniak. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2005
s. 147-155 : il.
RPO
ORG
RMP
134/138
Andrzej Kononowicz, Marta Żabińska-Popiela, Irena Roterman-Konieczna, Józef Krzysiek.
Wspomagany komputerowo wielościeżkowy system egzaminowania studentów medycyny.
(A multi-path computer-based examination system for students of medicine.)
W: Modelowanie Cybernetyczne Systemów Biologicznych : Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Kraków, 20-21 maja 2005 : materiały konferencyjne
s. 36.
SZP
AWZ
135/138
Andrzej Kononowicz, Marta Żabińska-Popiela, Irena Roterman-Konieczna, Józef Krzysiek.
Wspomagany komputerowo wielościeżkowy system egzaminowania studentów medycyny.
(A multi-path computer-based examination system for students of medicine.)
Bio-Algorithms and Med-Systems
2005 : Vol. 1, nr 1-2, s. 165-170, il., abstr., streszcz.
AP
ORG
Adres url:
136/138
Wstęp.
W: Podstawy informatyki z elementami telemedycyny : ćwiczenia dla studentów medycyny / pod red. Joanny Martyniak. - Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2005
s. 7-8.
000
137/138
Krzysztof Sarapata, Grzegorz Bilo, Wiesław Pyrczak, Andrzej Kononowicz, Irena Roterman-Konieczna, Kalina Kawecka-Jaszcz.
Zastosowanie kryptografii w telekonsultacji kardiologicznej.
(Application of cryptography in cardiologic teleconsultation.)
Bio-Algorithms and Med-Systems
2005 : Vol. 1, nr 1-2, s. 365-368, il., bibliogr. 7 poz., abstr.
AP
ORG
Adres url:
138/138
Krzysztof Sarapata, Grzegorz Bilo, Wiesław Pyrczak, Andrzej Kononowicz, Irena Roterman-Konieczna, Kalina Kawecka-Jaszcz.
Zastosowanie kryptografii w telekonsultacji kardiologicznej.
(Application of Cryptography in Cardiologic Teleconsultation.)
W: Modelowanie Cybernetyczne Systemów Biologicznych : Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Kraków, 20-21 maja 2005 : materiały konferencyjne
s. 80.
SZP
AWZ
  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Medyczna UJ